Všichni už vědí, že TikTok není pouze o tanečkách a vtípkách pro mladou generaci. Je to především čím dál výkonnější nástroj pro marketingové kampaně. Reklamy, které vypadají jako běžná uživatelská TikTok videa, mohou efektivně zvýšit viditelnost značky a zlepšit awareness, traffic nebo konverzní poměr. Důležité je mít na paměti zlaté pravidlo: Reklama musí působit tak autenticky, jak jen lze.
Když vytvoříte super reklamní příspěvek, zůstává otázka, co dál? Na organiku se už dnes nehraje. Tohle jsou nejpoužívanější formáty reklamy na TikToku:
Rezervační reklama vyžaduje přímou komunikaci s TikTokem nebo jeho zástupci. Její obsah a průběh se plánuje a schvaluje dopředu. Tento typ reklamy zahrnuje prémiové formáty jako TopView, který se zobrazuje jako první video po otevření aplikace a nabízí masivní dosah, a Top Feed, který se objevuje na čtvrté pozici ve feedu s fixním počtem impresí a CPM.
Pokud nemáte k dispozici velký reklamní budget, pravděpodobně vás rezervační reklama mine. Rezervační reklamou také zásadně nezvýšíte počet konverzí nebo prokliků, ale zato dostanete obrovskou porci impresí, protože se vaše video dostane do popředí veškerého obsahu.
Aukční reklama je otevřená komukoliv s reklamním účtem na TikToku. Úplně stejný princip reklamy používá například META na Facebooku a Instagramu. Umožňuje propagaci videí, nastavení rozpočtů a cílení reklam. Nabízí širokou škálu cílů kampaně, jako jsou dosah, prokliky na web, zhlédnutí videa, generování leadů, interakce s komunitou, konverze, nebo instalace aplikací. Také umožňuje A/B testování a nastavení rozpočtu na úrovni kampaně.
Stejně jako na Facebooku i na TikToku můžete spouštět tzv. „darkposty“, speciální typ aukční reklamy, kde video není vidět na profilu a je vhodné pro remarketingové účely.
Mimochodem, i na TikToku lze – stejně jako na Instagramu – vytvořit spolupráci mezi dvěma účty. Spark Ads umožňuje propagaci již zveřejněných videí, ať už na profilu vaší značky nebo influencera. Pro podporu videa třetí strany je potřeba získat od tvůrce Spark Ads kód, který vložíte do TikTok Ads Manageru. Propagované video zůstává viditelné na profilu a ve feedu jako placená reklama, s označením „Reklama“.
Tak co, už je vám reklama na TikToku jasnější?
Čas jsou peníze, to víte moc dobře. Základem efektivní komunikace je mít jasný plán, podložený daty. Pomocí naší metody ImpactCalculator™ vám dokážeme vygenerovat jednostránkovou strategii už po jedné konzultaci.
Dotazník nám poskytne klíčové informace o vašem podnikání a strategii
Odborně ohodnotíme vaši současnou komunikaci a tržní pozici pro identifikaci zlepšení
Pomocí ověřené metodiky zkombinujeme vstupní data a získáme efektivní komunikační mix
Zadejte pár základních údajů a pusťme se do toho.
„V HUSTLE nám dlouhodobě pomáhají zvyšovat zásahy. Vedle kreativity a zkušeností v tvorbě videí oceňuji skvělý osobní přístup. Tým reaguje na naše potřeby téměř 24/7.”
„Brandová kampaň v podání HUSTLE byla velmi úspěšná, zákazníci ji dobře přijali a dosáhla úžasného počtu zhlédnutí. Přípravy kampaně proběhly bez jakýchkoli problémů a u produkce si dali pozor na každý detail. Vše bylo dodáno včas a podle požadavků. Jsou kreativní, samostatní a je na ně spoleh.”
„Stanovili realistický časový odhad a dodrželi ho. Tým reagoval vždy rychle a flexibilně vycházel vstříc našim požadavkům.”