TikTok – „Ta hloupá sociální síť pro mladé“, nebo také nejefektivnější způsob, jak zaujmout generaci Z. Ačkoliv je tato síť v Česku pouze několik let, v současné době ji aktivně využívá přes 2,5 milionu uživatelů. A toto číslo stále roste.
I proto, že se na této platformě vyskytuje velká část mladé generace, je na místě se jako firma ptát, „Neměli bychom být na TikToku být i my?“ Ano! Nejenže je to podle statistik jedna z nejefektivnějších a také téměř jediných a platforem, jak zaujmout generaci Z, značkám umožňuje ukazovat to, co jiné platformy prostě nepojmou.
Obecně můžeme TikTok popsat jako platformu s krátkými videi, kam se uživatelé chodí zejména pobavit, odpočinout si nebo se dozvědět něco nového.
A jakým českým účtům se to daří uplně nejvíc?
1. @welovefun (496.6 tis. followers)
Největším účtem značka WeLoveFun, která byla založena roku 2020. Strategie účtu je z velké části založena principu sdružování influencerů, kteří skrze jejich tváře připraví značkám kampaň na míru. A funguje to víc než dobře.
Jaké je jejich tajemství úspěchu? O tom se s námi podělil zakladatel a CEO WeLoveFun, Petr Horálek: „Úplné tajemství úspěchu by z mého pohledu mělo zůstat tajemstvím. Kdybych ale přeci měl mluvit o našem úspěchu, tak se nám dlouhodobě daří kvůli konzistentnosti, skvělému přehledu na platformě a výběru tváří se kterými tvoříme. Není to u nás o jednotlivci, ale o týmu lidí, kteří na contentu pracují. Vydali jsme více než 1 200 videí, které fanoušky baví a rezonují s nimi. Úspěch je v tom rozpoznat co lidé chtějí a v dobrém kabátu jim to dát. Nemalá část z cílové skupiny 40+ nedokáže náš obsah s influencery pochopit, a to je správně. Ten obsah totiž není pro ně, ale pro mladší generace, kterým je obsah přizpůsobený tak, aby vše fungovalo. Na platformě je zapotřebí být stále v pozoru, protože se tu trendy a novinky rychle otáčí. Ten, kdo je na špičkách a rychle reaguje na dění je vítěz. Osobně bych doporučil tvůrcům neustále testovat nové nápady a nebát se chyb. Jen tak člověk pozná, jestli to miluje a dokáže to dělat dlouho. U nás už je to jasné #WELOVEFUN😎“.
2. @sectionprague (246.7 tis. followers)
Section Prague je česká značka prodávající prémiové, a hlavně těžko sehnatelné a limitované sneakers. Drahé a stylové tenisky jsou mezi mladou generací velkým trendem, a nejen proto je pro Section být na TikToku více než na místě. Jak jejich obsah vypadá? Pravidelně publikují nejrůznější druhy challengí, soutěží a giveaways, do kterých diváky přímo zapojují. Pokud náhodou v ulicích narazíte na skupinku teenagerů odevzdávající moderátorovi své boty za krabici, ve které může být buď voucher na nákup v Section, Drahé tenisky a nebo taky vůbec nic, pravděpodobně to bude sociální experiment právě Sectionu.
3. @tvnovaofficial (240.5 tis. followers)
TV Nova, jakožto nejúspěšnější česká televize na TikToku, publikuje příspěvky téměř každý den. Jejich obsah tvoří převážně kontroverzní nebo vtipné ústřižky z televizních pořadů, které mezi diváky vyvolávají reakce plné emocí a vyjádření ke konkrétním scénkám. A funguje to! Uživatelé si videa velmi často přeposílají nebo ukládají.
4. @candylife.cz (215. 9 tis. followers)
Znáte Prime, Takis nebo Nerds? Ne? Značka candylife.cz má založený business na prodeji zahraničních sladkostí, které v Česku téměř nejsou dostupné. Místo objednávání ze zahraničí, si vytvořili vlastní e-shop, který prodává téměř každou sladkou, na kterou co si vzpomenete. Nejčastějším typem příspěvku, který u nich najdete, je představování novinek, nebo třeba balení konkrétních objednávek. Pokud si nějaké sladkosti na e-shopu objednáte, můžete jim poslat své číslo objednávky a poprosit o zabalení balíčku přímo na videu.
5. @acsparta (208 tis. followers)
Velmi úspěšným účtem je oficiální tiktokový účet fotbalového klubu AC Sparta Praha. Mezi jejich typické příspěvky patří například vtipné sestřihy ze zápasů, promluvy hráčů nebo rozhodčích. Poskytuje skvělou platformu pro sdružování fanoušků, kteří pod posty komentují aktuální dění v klubu nebo mezi sebou interagují.
Nekončící koloběh?
Sečteno, podtrženo... TikTok ovládá velkou část sociálních sítí. Říká se, že mladší generace přestala využívat Facebook přesně ve chvíli, kdy ho začaly používat jejich rodiče. Všeobecně totiž funguje pravidlo přelévání uživatelů z Facebooku směrem na Instagram a z Instagramu na TikTok. Ten je prozatím pomyslnou konečnou stanicí, kde se cílová skupina neustále zvětšuje. Vznikne nová platforma, kam se opět přemístí nejmladší část generace? Nechme se překvapit.
Čas jsou peníze, to víte moc dobře. Základem efektivní komunikace je mít jasný plán, podložený daty. Pomocí naší metody ImpactCalculator™ vám dokážeme vygenerovat jednostránkovou strategii už po jedné konzultaci.
Dotazník nám poskytne klíčové informace o vašem podnikání a strategii
Odborně ohodnotíme vaši současnou komunikaci a tržní pozici pro identifikaci zlepšení
Pomocí ověřené metodiky zkombinujeme vstupní data a získáme efektivní komunikační mix
Zadejte pár základních údajů a pusťme se do toho.
„V HUSTLE nám dlouhodobě pomáhají zvyšovat zásahy. Vedle kreativity a zkušeností v tvorbě videí oceňuji skvělý osobní přístup. Tým reaguje na naše potřeby téměř 24/7.”
„Brandová kampaň v podání HUSTLE byla velmi úspěšná, zákazníci ji dobře přijali a dosáhla úžasného počtu zhlédnutí. Přípravy kampaně proběhly bez jakýchkoli problémů a u produkce si dali pozor na každý detail. Vše bylo dodáno včas a podle požadavků. Jsou kreativní, samostatní a je na ně spoleh.”
„Stanovili realistický časový odhad a dodrželi ho. Tým reagoval vždy rychle a flexibilně vycházel vstříc našim požadavkům.”